PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY 2011


Wycieczka na lotnisko

Dnia 11.05.2011 r. uczniowie kl. I pod opieką wychowawcy klasy K. Buczkowicz udali się na wycieczkę na lotnisko (Biała Góra). Jednym z celów tej pieszej wędrówki było zapoznanie się z+pracą lekarza, pilota… dla ratowania ludzkiego życia. Uczniowie wysłuchali ciekawej prelekcji jednego z pracowników Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, obejrzeli dokładnie helikopter, jednym słowem zaspokoili swoją ciekawość. Obejrzeli również start helikopteru udającego się do ciężkiego wypadku.
Następnie uczniowie udali się na pizzę i oczywiście smerfowe lody. Wracając do szkoły, szli brzegiem rzeki San podziwiając młody narybek i wiosenny krajobraz. Wszyscy wrócili bardzo zadowoleni.

 


„Konkurs ZUCH w klasie I”

Dnia 23 marca 2011 r. dziewięcioro uczniów klasy I wzięło udział w ogólnopolskiej olimpiadzie ZUCH. Postanowili rywalizować o swoje dobre miejsce wśród kolegów i koleżanek z+całej Polski a jednocześnie sprawdzić swoje umiejętności. Teraz wszyscy z niecierpliwością czekają na wyniki konkursu.


„Powitanie wiosny”

Dnia 21 marca 2011 r. uczniowie klasy I w ramach projektu: „ Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” zorganizowali spotkanie nad rzeką San pod tytułem: Pod zielonym parasolem”. Postanowili w ten sposób pożegnać „ starą zimę” i w jak najszybszym tempie przywołać wiosnę, wędrując uliczkami Trepczy nieśli ze sobą dużą i małą Marzannę oraz wiosenny gaik, uczniowie śpiewali piosenki o tematyce wiosennej. Na brzegu rzeki San odegrali wiosenne przedstawienie, zatańczyli i zaśpiewali. Następnie szukali oznak wiosny oraz słuchali odgłosów ptaków. Na koniec wrzucili Marzannę do rzeki jako symbol odchodzącej zimy. Z zadowoleniem oraz śpiewem wrócili do szkoły.

 


„Zimowe spotkanie z Panem Tuwimem i Brzechwą”

W ramach spotkania ze słynnymi pisarzami klasa I urządziła klasowy konkurs recytatorski ulubionych wierszy J. Tuwima i J. Brzechwy. Spotkanie odbyło się w bibliotece szkolnej. Wychowawca klasy K. Buczkowicz powitała młodych artystów oraz jury konkursu, w skład którego weszły Pani Dyrektor Szkoły, p. J. Lewicka, p. B. Kaczmarska. Następnie wszyscy uczestnicy wysłuchali urywka utworu J. Tuwima pod tytułem: „Słoń Trąbalski”. Celem słuchowiska było zwrócenie uwagi na właściwą recytację. Punktację oraz system oceny konkursu przedstawiła p. J. Lewicka – nauczyciel j. polskiego. Po prezentacji wierszy przez uczniów jury przyznało I_miejsce Michalinie Lewickiej i Weronice Kłos, II miejsce Wiktorii Błaż, Natalii Bodnar i Kindze Potomskiej. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrody książkowe, a laureaci I i II miejsca dodatkowo jeszcze dyplomy.


Robimy kolorowe kanapki na bal karnawałowy

Dnia 23 lutego 2011r. uczniowie klasy I w ramach realizacji zajęć: „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” postanowili porozmawiać na temat przestrzegania higieny  kultury jedzenia. Pomogła im w tym, zaproszona przez panią K. Buczkowicz zastępca Koła Gospodyń Wiejskich w Trepczy – pani S. Dziemitko. Zaproszony gość podczas swojej rozmowy z uczniami przypomniał jak ważna jest higiena przygotowywania posiłków, a następnie odbył z nimi krótką rozmowę na temat wartości odżywczych białego sera. Uczniowie przybierając „strój domowej kucharki” przystąpili do wykonania kolorowych kanapek na bazie sera. Produkty do robienia kanapek zasponsorowała sama pani S. Dziemitko. Uczniowie pracowali w wielkim skupieniu, przestrzegali zasad pracy w grupie i zespole, prawidłowo posługiwali się nożem. Podsumowaniem pracy były piękne, zdrowe i kolorowe kanapki. Z ogromną przyjemnością uczniowie degustowali wykonane przez siebie przekąski. Na zakończenie spotkania z panią S. Dziemitko młodzi kucharze poprosili o kolejne zajęcia tego typu.

 


III edycja programu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”

3 stycznia 2011 roku uczniowie I klasy Zespołu Szkół w Trepczy- Szkoły Podstawowej rozpoczęli realizację III etapu największego programu edukacyjnego: „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.
Celem projektu jest rozwój wszystkich typów inteligencji u dziecka zgodnie z teorią słynnego amerykańskiego psychologa Howarda Gardnera.
Uczniowie korzystając ze środków dydaktycznych  śmiało i odważnie realizują postanowione przez nauczyciela zadania. Wprawdzie to dopiero początek projektu, ale już odbyli ciekawe spotkanie z Panem inż. Rafałem Kucharskim – leśniczym i prezesem Związku Łowieckiego.
Podczas spotkania uczniowie dowiedzieli się mnóstwo ciekawych rzeczy na temat zwierząt żyjących na Podkarpaciu, okresów łowieckich, oglądali też skóry zwierząt leśnych, które przyniósł pan leśniczy.
Wdzięczni, za wspaniałą prelekcję uczniowie pożegnali pana leśniczego piosenką: „Zła zima” oraz wręczyli obraz pt: „Nasz las” wykonany przez jedną z uczennic – Emilię Styczyńską.

 


PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY 2010

Od 1 lutego 2010 roku, w szkole podstawowej ruszyła II edycja unijnego projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy". Są to zajęcia pozalekcyjne prowadzone z uczniami pierwszej klasy przez P. J, Kozak. Należy przypomnieć, że celem tego programu jest rozwijanie u_najmłodszych dzieci różnych typów inteligencji, a jest ich osiem. Do tego służą pomoce, z których korzystają uczniowie oraz działania czynione przez nauczycielkę. Są to: spotkania z ważnymi ludżmi, ciekawe wycieczki, nietuzinkowe zajęcia plastyczne, muzyczne, teatralne, angażowanie uczniów do udziału w akademiach szkolnych oraz wiele innych przedsięwzięć.

Zdrowy styl życia – pogadanka pani Katarzyny Gromek
w klasie I na temat dbałości
o swoje zdrowie

 


 

PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY 2009

To projekt finansowany ze środków unijnych i największy program edukacyjny w Unii Europejskiej, realizowany w naszej szkole przez klasę drugą szkoły podstawowej. 
Celem Projektu jest rozwój u najmłodszych dzieci różnych typów inteligencji. Wszystko zgodnie z teorią amerykańskiego psychologa, Howarda Gardnera, który uważa, że człowiek posiada wszystkie typy inteligencji, językową, muzyczną, matematyczno- logiczną, ruchową, wizualno- przestrzenną, przyrodniczą, interpersonalną i intrapersonalną. Inteligencje te są w różnym stopniu rozwinięte u każdego z nas. Rozwojowi inteligencji sprzyja właściwe środowisko. Takim środowiskiem w naszej szkole jest sala klasy II, w której znajdują się specjalnie dobrane środki dydaktyczne, które uczą podczas zabawy i przez praktyczne działanie.
Pomoce wyłożone są tak, aby dzieci miały do nich nieograniczony dostęp. Wśród nich są liczydła pionowe, nazwane przez dzieci koralikami, bardzo przydatne na lekcji matematyki, zestaw najróżniejszych gier, historyjek obrazkowych, Logico, rozwijające inteligencję językową, matematyczną, przyrodniczą i wizualno- przestrzenną. Dużą popularnością wśród dzieci cieszy się podświetlany globus, lupy i mikroskop oraz Ser szwajcarski, który rozwija zręczność, ale przede wszystkim obie półkule mózgowe. Jest to świetne ćwiczenie dla dzieci nadpobudliwych, mających trudności z koncentracją. Bardzo lubianym środkiem, szczególnie przez chłopców, jest Mozaika XXL, Studnia Jakuba, poczta i oczywiście teatrzyk z pacynkami. W ramach Projektu dzieci odbywają wiele wycieczek np.; do Skansenu, na łąkę, do lasu. Spotykają się z ciekawymi ludźmi np.: podróżnikiem i zdobywcą korony Ziemi panem Stanisławem Sieradzkim. Uczestniczą w_warsztatach rękodzielniczych takich jak bibułkarstwo, florystyka, malowanie na szkle, lepienie z_gliny, rzeźbienie w mydle, w ziemniaku itd. Projektują rakiety, drogi, przyrządzają przepyszne kanapki, surówki i sałatki. Wykonują niezliczone ilości prac plastycznych różnymi technikami, nie mówiąc o pisaniu, liczeniu, nauce wierszy na pamięć, inscenizacjach i wreszcie zabaw integracyjnych z chustą.

 
Copyright © 2018 . Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.
Joomla themes, business website hosting.

 

godlo polski.svg

 

ul. Sanocka 16, 38-500 Sanok

tel. (13) 46 44 551

e-mail - szptrepcza@poczta.fm

puchatek

szlachetna paczka

kouj wf z klasa

logo-cyfrowobezpieczniplSzachu w szkolelogo mm

 

program owoce w szkole

tabliczka szkola w ruchu

radosnaszkola

pierwszeuczniowskiedoswiadczenia


 

 

 

 

origami1

licznik odwiedzin

Wizyt w tygodniu137
Wizyt w miesiącu562
Łącznie wizyt41042

VCNT - Visitorcounter